torsdag den 10. december 2009

Sponsorbarn

Jeg overvejer at støtte et sponsorbarn.
Man kan ikke redde hele verden, men vi kan allesammen hjælpe lidt, og det tæller alt sammen. Jeg har været inde på Børnefondens hjemmeside og læse om det, og for ca. 100 kr. om måneden kan jeg være med til at sikre et barns fremtid.
Jeg har selv to sunde og raske børn, som intet mangler, og jeg forventer ikke at få flere børn (selvom jeg på en måde gerne vil), så jeg synes det giver mening at hjælpe et barn, som bor et andet sted i verden.
Årsagen til at jeg tøver en lille smule er, at jeg synes det er en stor beslutning. Hvis (eller når) jeg beslutter mig endeligt for at gøre det, så skal jeg være helt sikker på, at jeg vil kunne fortsætte sponsoratet de næste mange år. Jeg ønsker nemlig ikke at skulle "springe fra", når jeg først er begyndt.
Hvis man ønsker det, kan man selv vælge hvilket land barnet skal komme fra og barnets køn. For mig er det 100% ligegyldigt hvilket køn barnet har - ligesom det er med mine egne børn. Men af en eller anden årsag, har jeg mest lyst til at støtte et barn fra Sydamerika. Jeg kan ikke forklare hvorfor, for jeg ved det ikke, men det føles åbenbart mest rigtigt for mig. Man kan ikke bare vælge "Sydamerika", ihvertfald ikke på hjemmesiden, så jeg har indkredset valget mellem Brasilien og Bolivia. Måske skulle jeg trække lod, for det er ikke så vigtigt, om det bliver det ene eller det andet, og så synes jeg det er en svær beslutning at tage. Jeg havde egentligt lidt drømt om at støtte et barn fra Columbia, men det kan man åbenbart ikke, så nu er det altså Brasilien eller Bolivia.
Jeg tror vist at jeg lige skal sove (en ekstra gang) på det, inden jeg endeligt tilmelder mig........

Ingen kommentarer:

Send en kommentar