tirsdag den 9. juni 2009

Forældrearrangementer

Frederik går i en rigtig god børnehave, og jeg er fuldt ud tilfreds med den. Jeg synes de udfordrer min søn på et tilpas niveau, samtidig med, at de giver både ham og mig tryghed i hverdagen. Som sagt, er jeg fuldt ud tilfreds, og jeg har på alle måder lyst til at engagere mig i institutionens vel. Så er det på det rene!

Når det så er sagt, så har jeg et lille men..

De laver ret mange forældreaktiviteter, såsom idrætsdag/sommerfest, legeplads-vedligeholdelsesdag, bedsteforældredag (ja, jo, det er så for bedsteforældrene), og andet i den dur. Det er også meget godt og interessant, men problemet er, at arrangementerne kun ligger indenfor børnehavens åbningstid. Altså i det tidsrum, hvor forældrene dagligt får passet deres børn, fordi de er på arbejde!
Altså, hvad har de egentligt tænkt sig?? At folk skal tage fri fra arbejde for at deltage i forældrearrangementerne?? Det er da ikke rimeligt! Nu er det ikke noget problem for os, for jeg går jo hjemme på barsel i øjeblikket, og ellers har jeg skiftende arbejdstider, som i nogle tilfælde godt kan tilpasses disse arrangementer, men det er da langt fra alle der har de muligheder. Og idag er mange bedstforældre i øvrigt også arbejdende, og det er jo den samme problemstilling. Jeg synes det er synd for de børn, hvis forældre ikke har mulighed for at tage fri, for at deltage i børnehavens arrangementer. De kan da nemt komme til at føle sig svigtede og oversete..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar