søndag den 28. juni 2009

Omskoling til drenge-univers..

Det, at være "drenge-mor" stiller nogle krav om omtilling/omskoling - ihvertfald for mig. Jeg er enebarn, har ingen jævnaldrene fætre, og jeg har stort set ikke haft nogle drenge-venner gennem hele min opvækst. Jeg er altid - helt tilfældigt - havnet i pige-miljøer.
Derfor har jeg meget nyt at lære. Det er faktisk rigtigt spændende, og jeg nyder virkelig disse udfordringer. Jeg har f.eks. bedt min mand om at forklare mig, hvordan det egentligt er, man leger med biler. Han troede godt nok først at det var en joke, men jeg kunne virkelig ikke se meningen med at køre rundt og rundt og rundt med de små biler, i én uendelighed. I starten kiggede min søn bare på mig som om jeg var tosset, for jeg gjorde det åbenbart ikke rigtigt. NU gør jeg det rigtigt, det kan jeg se på ham, men jeg synes stadigvæk det er en lidt kedelig leg.

En ny udfordning jeg har taget op, i den forbindelse, er at tegne drenge-tegninger. Jeg har hele mit liv tegnet sole, sommerfugle, katte, hunde, huse, mennesker, mariehøner, regnbuer osv. Nu er jeg i forvejen ikke særlig god til at tegne, men jeg tegner på et niveau, som passer børn ganske fint. Jeg tegner en helt enkel streg-tegning, og jeg har opbygget en række universelle streg-tegninger, som jeg kan tegne hurtigt og enkelt. Så kan barnet hurtigt se hvad jeg tegner, og det når ikke at miste interessen inden jeg er færdig. Problemet er bare, at mine fine universel-tegninger ikke fanger herrens interesse! Så jeg har måttet starte helt fra bunden med at opbygge nye universel-tegninger. Indtil videre kan jeg tegne: en bil, en cykel, et tog, en traktor og en helikopter, og jeg er faktisk ret stolt af mine tegninger. Nu mangler jeg at lære at tegne: en pistol, en motorcykel, et fly og en gravko, så skulle jeg vist være godt dækket ind for den kommende tid..

1 kommentar:

  1. Sjovt nok, så blev vi en anelse skuffede, da vi opdagede vi skulle have en dreng mere. Men minuttet efter vendte det sig heldivis og nu er det kun gode ting der melder sig ved tanken. Praktisk, nemt og min mand giver det drengede og jeg står for det pigede, som drenge jo også skal have. Så det er ikke så ringe som det først så ud til. Det er lidt svært med navne her anden gang. Men vi er på vej ; )

    SvarSlet