mandag den 25. maj 2009

Naboens vindspil

Herinde i midtbyen bor vi tæt. Husene med de små byhaver støder idyllisk op ad hinanden, mens de ældre boligblokke støder op ad havernes bagende. Alt sammen meget hyggeligt og idyllisk, hvis man er til den slags - og det er jeg tilfældigvis. Vi har vores eget lille fælles univers heromme, bagved facaderne, som vender ud mod vejen. Vi har f.eks. en flok gårdkatte som trives fint. De er ikke rigtigt tamme, men de fleste fodrer dem, og holder øje med dem, så de mangler ikke noget. Folk ved efterhånden hvem hinanden er, men vi passer os selv, og hilser højst på hinanden. Her lever alle slags mennesker i fuld fordragelighed, uden nogen form for "parcelhus-nykker". Jeg elsker det!
MEN nu har naboen altså anskaffet sig et vindspil, som hænger i et træ i haven. Dette vindspil klingrer 24 timer i døgnet, og jeg kan høre det uanset hvor jeg befinder mig, ude som inde. Alle som bor her kan høre det, og jeg vil gætte på at ca. 100 mennesker "nyder godt af" disse afstressende toner.
Nu har jeg intet imod vindspil i almindelighed, eller mennesker som "holder" vindspil, men jeg vil bare gerne have lov til selv at vælge..!
Og hvad gør jeg så??? Svaret er: Ingenting!
Jeg VIL IKKE pege fingre! Det er netop derfor jeg elsker at bo her. Fordi man kan være sig selv, og ikke skal indordne sig efter gadens normer. (Og hvis jeg endelig skulle pege fingre ad naboen, så var det nok mere åbenlyst at pege af deres bordel-virksomhed, men det er en helt anden historie...)

2 kommentarer:

  1. Finder din blog fordi jeg faktisk leder efter et vindspil der kan give mig et privatliv i min lille have. Jeg har en nabo jeg nærmest deler terrasse med og hun opholder sig ikke alene rigtig meget på terrassen der støder lige op til vores, hun har også en stemme som en skærebrænder, nogle tåbelige meninger som hun gerne deler med sine mange gæster plus en forfærdelig hånende tone overfor sine børn. Så jeg har faktisk brug for et vindspil for at have noget der kan markere at det her er min terrasse og fjerne mit fokus fra hende der "fylder" enormt meget - osse inde hos os.
    Jeg tænker faktisk pt. et vindspil som et alternativ til at flytte.
    Men jeg kan da godt se problemet fra din side -jeg vil helt klart overveje lyden - desværre er det åbenbart mest noget man kan købe over nettet - så er det jo straks lidt sværere at finde ud af hvordan det lyder.
    Med venlig hilsen
    Atlask

    SvarSlet
  2. PS Håber ikke jeg har formuleret mig så du tror jeg tænker din nabo har det sådan med dig - det var altså ikke det jeg tænkte på. Jeg havde bare lyst til at dele mine tanker om det at bo tæt tror jeg.
    venlig hilsen
    Atlask

    SvarSlet